Strigă “BINGO” pentru o cauză bună!

1 Octombrie este Ziua Internațională a Persoanelor Vârstnice. Din cele peste 3 milioane de persoane peste 65 de ani din România, 1 din 2   se simte afectată de singurătate într-o mai mică sau mai mare măsură, potrivit unui studiu realizat de Gfk în 2015, la cerera Fundației Principesa Margareta a României.

Joi, 4 octombrie, Fundația Principesa Margareta a României alături de Asociația Niciodată Singur – Prietenii Vârstnicilor, în parteneriat cu Uber, organizează Bingo for Good, un eveniment caritabil prin care își propun să aducă împreună două generații și să atragă atenția asupra situației dificile a bătrânilor din România.  Persoane aflate la prima și a treia tinerețe, bunici și nepoți, vor striga împreună “BINGO”, la un joc găzduit de Romică Țociu și Cornel Palade, își vor testa îndemânarea la împletit și vor se vor putea plimba împreună într-o mașină de epocă din anul 1940.

Participarea la eveniment se face pe bază de invitație, care poate fi obținută  pe 3 octombrie prin intermediul aplicației Uber, partener al evenimentului. Pentru a le obține, utilizatorii vor putea să comande (gratuit) miercuri una dintre mașinile Bingo for Good din aplicatia Uber, doar între orele 13:00 și 16:00. Odată ce comanda e plasată, o mașină va aduce invitația cu toate detaliile evenimentului. Pe baza ei, utilizatorii vor putea să vină la evenimentul de pe 4 octombrie seara, singur sau alături de un bunic, părinte sau vecin vârstnic. Mai mult, codul unic trecut pe invitație le va asigura o cursă gratuită cu Uber către și de la eveniment.

”Anual marcăm Ziua Internațională a Persoanelor Vârstnice prin diverse acțiuni menite să atragă atenția publicului cu privire la situația bătrânilor din România. Prin acest eveniment ne adresăm generaților mai tinere, pe care ne bazăm să doneze, fie și pentru o seară, din energia lor celor în vârstă și să capete în schimb experiența acestora de viață. E un principiu care ne caracterizează activitatea de zi cu zi și care credem că poate duce la acea Românie în care să existe sprijin reciproc în cadrul fiecărei comunități. Ne bucurăm sa-i avem ca parteneri în acest demers pe cei de la Uber, care ne ajută astfel să construim punți între aceste generații.”, Mugurel Mărgărit Enescu, director executiv Fundatia Principesa Margareta a Romaniei. 

“Din păcate, evoluția tehnologiei contribuie de multe ori la prăpastia dintre generații. Oamenii mai în vârstă se simt depășiți de vremuri, excluși și, în definitiv, mai singuri. Credem că, dimpotrivă, tehnologia trebuie folosită să apropie oamenii. Ne-am alăturat acestei cauze pentru a aduce aminte utilizatorilor noștri că, de cele mai multe ori, bunicii sau rudele mai în vârstă sunt doar la un buton distanță, fie că alegem să le dăm un telefon sau să îi vizităm”, Alexandra Aparaschivei-Corolea, purtător de cuvânt Uber.

“Când am vorbit pentru prima data cu cei din organizațiile Fundația Principesa Margareta a României și Asociația Niciodată Singur ne-a surprins faptul ca singurătatea la bătrâni nu se referă doar la cei care locuiesc la sate, departe de familiile lor. Singuri declară că se simt și bătrânii noștri pe care îi uităm la televizor într-o camera alăturată sau pe care nu îi sunăm pentru că ni se par prea cicălitori. Și statistica asta ne-a făcut să simțim că putem face ceva ca să conștientizăm cu toții că e păcat să așteptăm până e prea târziu și că și cu fapte mici, poți face lucruri mari. Am ales să lăsăm bătrânii să își spună poveștile, dar să facem și noi parte din povestea lor. Sigur e o aplicație pentru asta. Astfel, am gândit o activare care să implice puțină distracție, una dintre cele mai utilizate aplicații de convenience (UBER) și beneficiarii programelor. Abia așteptăm să ca oamenii din aceste generații diferite să se descopere unii pe alții. Sigur au mai multe in comun decât cred”, Cătălina Ciorei, Digital Strategist & New Business Director Tribal Worldwide România.

Bingo for Good atrage atenția asupra izolării și singurătății persoanelor de vârsta a treia în societatea românească. Evenimentul face parte din campania “Fericiți la adânci bătrâneți”, derulată de Fundația Principesa Margareta a României alături de Asociația Niciodată Singur – Prietenii Vârstnicilor. Persoanele care vor să susțină lună de lună bătrâni care nu mai au pe nimeni, o pot face prin trimiterea unui SMS cu textul “SINGUR” la 8844 pentru o donație de 2 euro / lună.

Despre Uber

Misiunea Uber este să facă transportul în mediul urban accesibil peste tot, pentru toată lumea. Compania Uber a fost fondată în 2009 în Statele Unite ale Americii, cu scopul a rezolva o problema simplă – cum poți comanda o cursă la atingerea unui buton. 9 ani și peste 10 miliarde de curse mai tarziu, Uber își propune să rezolve o provocare și mai mare: reducerea poluării și a aglomerației urbane, aducând mai mulți oameni în mai puține mașini. Din februarie 2015, Uber este şi în România, în Bucureşti și, din 2016 și la Cluj, Brașov și Timișoara.  

Despre Fundația Principesa Margareta a României și Asociatia Niciodata Singur

Cu o activitate de peste 28 de ani, Fundația Principesa Margareta a României este printre puținele organizații care semnalează fenomenul de îmbătrânire a populației și efectele iminente asupra societății. În lipsa unui sistem integrat de asistență socială, public sau privat Fundația vine în sprijinul vârstnicilor din întreaga țară. 

Împreună cu Asociația Niciodată Singur, o organizație non-profit care lupta la nivel naţional împotriva izolării sociale şi a singurătăţii persoanelor vârstnice prin mobilizarea voluntarilor, ne propunem să îmbunătățim calitatea vieții bătrânilor prin trei programe sociale dedicate lor. 

Telefonul Vârstnicului este singura linie telefonică națională gratuită și confidențială care răspunde prompt nevoilor vârstnicilor și alină singurătatea lor.Centrele Comunitare Generații reconsideră rolul social al vârstnicilor, implicându-i ca voluntari în centre de zi pentru copii din comunitatea lor. 

Niciodată Singur alină singurătatea vârstnicilor prin acțiuni de voluntariat la domiciliu și în cămine pentru bătrâni.

Despre Tribal Worldwide România 

Tribal Worldwide România este agenția de creație digitală membră The Group.

The Group este lider al industriei de comunicare din România și include agenții specializate în servicii de creație, media, digital, branding, relații publice, producție, marketing experiențial și evenimente speciale. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *